vineri, 14 septembrie 2012

Iertare

Chiar astazi de dimineatza, intamplator sau nu, am vazut pe youtube filmuletzul care a jignit comunitatea musulmana.

Am considerat ca nu merita sa fac o trimtere explicita la astfel de ... nici nu stiu cum sa-l numesc.

In schimb, am gasit de cuviintza ca e shi de datoria mea, ca om in primul rand, sa-i rog pentru iertare pe oamenii
a caror  religie a fost atinsa de asha ceva.

Sper ca poate shi altzi oameni, de alta religie, inrudita cu cea jignita, sa gaseasca intzelepciunea (pe care o admiram shi inca o mai admir, cu toate ca, din pacate in ultima vreme, pe la unii nu prea o mai vad) sau bunul simtz, sa ceara shi poate sa gaseasca iertarea.
Daca nu ma inshel,  intr-o miercuri a acestui an, pe 26 septembrie, cade ziua de
Yom Kippur; poate ca ar fi bine ca unii oameni sa inceapa pregatirile un pic mai devreme.

Personal pot spune ca intzeleg cat este de greu sa iertzi ori sa-tzi ceri iertare.
In anumite probleme, chiar imi este foarte greu, din ambele puncte de vedere.
Imposibil imi este sa uit.

Oricum, din putzinul pe care il mai shtiu despre iertare, exista o conditzie necesara, nu shi suficienta insa, pentru a fi obtzinuta: sa fie mai intai ceruta.

Sper ca totushi se va gasi intzelegere, intzelepciune shi tolerantza, daca nu pentru a ierta pe loc, macar pentru a nu lasa o prostie de felul acesta sa aiba consecintze mai grave decat pana acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu